Γράψτε το Email σας για να ενημερώνεστε πρώτοι.

Πέμπτη, 30 Νοεμβρίου 2017

Το κανάλι RT θεωρείται πράκτορας του εξωτερικού στις ΗΠΑ


Το ρωσικό τηλεοπτικό δίκτυο RT, το οποίο ελέγχεται από τη Μόσχα και υποχρεώθηκε να καταχωριστεί στις ...
Ηνωμένες Πολιτείες ως «πράκτορας του εξωτερικού», έχασε την Τετάρτη τη διαπίστευσή του για να καλύπτει την κοινοβουλευτική επικαιρότητα του Κογκρέσου της Ουάσινγκτον.




Η επιτροπή των δημοσιογράφων που αποφασίζει την απόδοση των διαπιστεύσεων για το Κογκρέσο γνωστοποίησε στο RT ότι το «πάσο» του ανακλήθηκε έπειτα από ομόφωνη απόφαση.

«Το μέτρο ελήφθη ως απάντηση στην καταχώριση της εταιρίας εκμετάλλευσης του RT, της T&R Productions LLC ως πράκτορα του εξωτερικού», εξηγεί σε επιστολή προς το ρωσικό τηλεοπτικό δίκτυο ο Κρεγκ Κάπλαν, πρόεδρος της επιτροπής (Εκτελεστική Επιτροπή ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών ανταποκριτών του Κογκρέσου).

Σύμφωνα με τους κανόνες της επιτροπής οι διαπιστεύσεις «δεν πρέπει να δίνονται σε ένα αιτητή ο οποίος εργοδοτείται ‘από οιαδήποτε ξένη κυβέρνηση ή εκπρόσωπο αυτής».

Το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης ζήτησε από το RT τον Σεπτέμβριο να καταχωριστεί ως «πράκτορας του εξωτερικού», μετά την εκτίμηση των αμερικανικών υπηρεσιών πληροφοριών πως το δίκτυο είναι «το κύριο μέσο διεθνούς προπαγάνδας του Κρεμλίνου». Οι υπηρεσίες πληροφοριών κατηγορούν κυρίως το RT ότι έλαβε μέρος στην εκστρατεία παραπληροφόρησης που φέρεται να ενορχηστρώθηκε από τη Μόσχα στη διάρκεια των αμερικανικών προεδρικών εκλογών το 2016, προς όφελος του Ντόναλντ Τραμπ.

Το RT το έκανε στις 13 Νοεμβρίου και ο ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν σε αντίποινα υπέγραψε το περασμένο Σάββατο νόμο που επιτρέπει και στη Ρωσία να καταχωρίζει μμε ως «πράκτορες του εξωτερικού», θέτοντας κυρίως στο στόχαστρο τους ραδιοφωνικούς σταθμούς Φωνή της Αμερικής (Voice of America) και Ράδιο Ελεύθερη Ευρώπη (Radio Free Europe/Radio Liberty). Και οι δύο χρηματοδοτούνται από… το αμερικανικό Κογκρέσο.

Google+ Followers