Γράψτε το Email σας για να ενημερώνεστε πρώτοι.

Τετάρτη, 13 Ιουνίου 2018

Η μεγάλη γκάφα: Ο ματωμένος Μέγας Αλέξανδρος που πολλοί αναδημοσιεύουν είναι ο Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου


Η πραγματική ιστορία ενός από τα πιο γνωστά αγάλματα στην ιστορία της γλυπτικής, σύμβολο δύναμης και νεανικής ομορφιάς. ...




Σήμερα η εφημερίδα «Ελεύθερη Ώρα» κυκλοφόρησε έχοντας ως πρωτοσέλιδο στο οποίο απεικονίζεται ένα άγαλμα που ματώνει η μύτη του. Μια φωτογραφία η οποία αναδημοσιεύετε από το πρωί στα social media κάνοντας αναφορά στον Μέγα Αλέξανδρο. Μόνο που στο άγαλμα δεν απεικονίζεται ο Μέγας Αλέξανδρος αλλά ο Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου.






Αυτή είναι η ιστορία του αριστουργηματικού γλυπτού

Ο Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου, φιλοτεχνήθηκε από το 1501 ως το 1504 και θεωρείται ένα αριστούργημα της Αναγεννησιακής γλυπτικής καθώς και ένα από τα δυο σημαντικότερα γλυπτά του Μιχαήλ Άγγελου(το άλλο είναι η Πιετά). Είναι ένα από τα πιο γνωστά αγάλματα στην ιστορία της γλυπτικής, και έχει γίνει σύμβολο δύναμης και νεανικής ομορφιάς το οποίο παριστάνει τον Βιβλικό βασιλιά Δαβίδ, τη στιγμή που αποφασίζει να αναμετρηθεί με τον Γολιάθ.


Στην εποχή του θεωρήθηκε σύμβολο της δημοκρατίας της Φλωρεντίας, μιας ανεξάρτητης πόλης-κράτους που απειλούνταν από πιο ισχυρά αντίπαλα κράτη. Η δημιουργία του Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου ακολούθησε την αρχή του ντιζένιο η οποία βασίζεται στη γνώση της αντρικής ανθρώπινης μορφής. Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία, η γλυπτική είναι η υψηλότερη μορφή τέχνης γιατί μιμείται τη θεία δημιουργία. Ο Μιχαήλ Άγγελος δούλευε έχοντας την πεποίθηση ότι ο Δαβίδ ήταν ήδη μέσα στο κομμάτι του μαρμάρου, κατά τον ίδιο τρόπο που η ψυχή βρίσκεται μέσα στο σώμα του ανθρώπου. Έτσι ο καλλιτέχνης είχε την υποχρέωση να απελευθερώσει τη μορφή στην πιο τέλεια εκδοχή της. Το άγαλμα είναι επίσης παράδειγμα της πόζας κοντραπόστο.


Για περισσότερο από τρεις αιώνες μετά την ολοκλήρωση του, ο Δαβίδ του Μιχαήλ Άγγελου βρισκόταν σε εξωτερικό χώρο στην Piazza della Signoria ενώ στο εσωτερικό της Galleria dell’Accademia μεταφέρθηκε το 1873 για να προστατευθεί από τυχόν ζημιές. Βέβαια, το 1991 ένας βάνδαλος επιτέθηκε στο άγαλμα με ένα σφυρί, καταστρέφοντας τα δάχτυλα του αριστερού ποδιού! Οι επιστήμονες, με αφορμή αυτό το περιστατικό, πήραν δείγματα μαρμάρου και ανακάλυψαν ότι το μάρμαρο προερχόταν από τα λατομεία Φαντισκρίττι της Μιζέλια, της κεντρικής από τις τρεις μικρές κοιλάδες της Καρράρα. Το συγκεκριμένο μάρμαρο φέρει μικροσκοπικές τρύπες, που προκαλούν την αποσύνθεσή του γρηγορότερα από άλλα είδη μαρμάρων.

Google+ Followers

Συνεργαζόμενα Blogs